Poháre sú doma, ale mohlo to byť lepšie

Výbornými časmi potvrdili obidve posádky tímu TATRY RACING svoje postavenie v štartovom poli Motorsport Rally Cupu (MRC). O víťazstvo ich pripravili iba diskutabilné prejazdy retardérmi. 


Posádka Dominik Benček a Rado Plichta nastupovala na štvrtý podnik aktuálnej sezóny Motorsport Rally Cupu prvýkrát vo farbách mladého popradského tímu TATRY RACING. Aj pod novou vlajkou však mali jednoznačný cieľ – obhájiť svoje vedúce postavenie v priebežnom poradí MRC 2020 a pridať ďalšie víťazstvo. 


„Rýchlostná skúška medzi obcami Uloža a Vyšné Repaše je naozaj veľmi pekná,“ pochvaľovala si dvojica štartujúca na Mitsubishi Lancer Evo IX v Triede A4 už po prvej obhliadke trate. Takmer štvorkilometrový úsek sa jazdil v oboch smeroch a sľuboval nádherné súboje. „Bolo síce oblačno, ale sucho a podmienky priam ideálne. Škoda iba nešťastne postavených retardérov,“ pokračuje Dominik Benček. „Vyštartovali sme dobre a po prvej sekcii sme boli najrýchlejší v celej sérii MRC. Niekde sme asi škrtli spomaľovač, lebo sme dostali trest desať  sekúnd. Stále sme však mali slušný náskok. Pozíciu sme si udržali aj po druhej sekcii a v neoficiálnych výsledkoch sme figurovali, s jasne najrýchlejším časom, na prvom mieste v MRC aj v našej triede. Tretia sekcia sa však zrušila a potom sme sa dozvedeli, že nám dali ďalších dvadsať sekúnd penalizácie za prvý úsek druhej sekcie. Vraj sme, hneď dvakrát, mali posunúť retardér! Mne sa to však nezdá,“ krúti nespokojne hlavou Prešovčan, ktorého tieto trestné sekundy v konečnom súčte pripravili o prvé miesto, a dôležité body, v MRC. „Aj po penalizácii sme za víťazom zaostali len o dve sekundy. Chápem, že spomaľovače sú na rýchlych úsekoch dôležité z pohľadu bezpečnosti, ale myslím si, že niektoré boli, vzhľadom na okolnosti, neprimerane úzke.“ 


Benček s Plichtom však neboli jediní, ktorých potrápili penalizácie za prejazdy spomaľovačmi. V množstve posádok, ktoré dostali penalizáciu, bola aj druhá posádka tímu TATRY RACING, Igor Piatka a Juraj Ďubek. Liptovčania jazdili so svojou Ladou VFTS v Triede Z6. „Do Vyšných Repášov som si odbehol z dovolenky, ale vôbec neľutujem. Zajazdili sme si parádne. Krásne prostredie a výborné preteky,“ odkrýva svoj víkend v Levočských vrchoch Igor Piatka. „Mali sme to dobre rozbehnuté. Pasovali sme sa o sekundy s Martinom Jurečkom, ktorého sme postupne sťahovali. Auto fungovalo výborne a možno by sme ho aj nakoniec dobehli, keby sa jazdila i tretia sekcia.“ Tretia sekcia bola však zrušená a vzápätí sa husto rozpršalo, čo len potvrdilo správnosť rozhodnutia z pohľadu bezpečnosti. „V súčte časov sme napokon skončili druhí v našej triede vozidiel so zadným náhonom nad 1500 cc, a dokonca na výbornom jedenástom mieste v absolútnom hodnotení, aj so silnými autami z Voľného pohára. Potom sme však dostali, za dva ťukance s retardérom, penalizáciu dvakrát desať sekúnd, a ďalších päť sekúnd, ani neviem za čo. To nás definitívne odsunulo na tretie miesto v triede. Čo sa dá robiť? Vieme, že časy sme mali slušné, ak si uvedomíme s akým autom štartujeme... Zajazdili sme si dobre. Užili si to a doviezli aj nejaké poháre domov, čo hádam potešilo našich fanúšikov aj partnerov. Teraz sa však už tešíme na ďalšie preteky,“ uzatvára Igor Piatka. 


S rýchlosťou svojich posádok bol rozhodne spokojný aj šéf tímu, Vlado Chovan, ktorý víkend videl takto:


„Dominik Benček nadeľoval súperom v každej ereske niekoľko sekúnd a nebyť tých nešťastných penalizácií, tak by jednoznačne zvíťazil. Škoda. Ešte sa pozrieme na videozáznam, ale už s tým asi nič nenarobíme. Zamrzí aj strata pozície Igora Piatku, lebo so svojou Ladou odvádza úžasný výkon. Každopádne nás však teší, že naše posádky ukázali svoju rýchlosť a verím, že v nasledujúcich pretekoch budeme znova úspešní.“ 


Ľuboš Kašický

Partneri tímu