Nikto nie je doma prorokom

Aj keď posádky popradského tímu TATRY RACING nerozbili autá a nazbierali slušné body, predsa len si domáci štart predstavovali inak. 


48. edícia Rallye Tatry, ktorá bola druhým podnikom slovenskej rely sezóny 2021, bola, už len z dôvodu domácej pôdy, pre popradský tím TATRY RACING prvým vrcholom sezóny.

„Človek má pred domácimi fanúšikmi a partnermi naozaj väčší stres. Cíti záväzok a oveľa väčšiu zodpovednosť. Snaží sa ešte viac ako inokedy vydať zo seba čo najviac,“ priznáva skúsený šéf tímu Vlado Chovan. „Videl som, a veľmi si vážim, ako všetci naši členovia tímu zodpovedne pristupovali k súťaži a o to viac potom zamrzelo, keď nie všetko dopadlo tak, ako sme si predstavovali. Ale ako sa vraví, nikto nie je doma prorokom.“


Popradský tím TATRY RACING postavil na štart súťaže dve domáce posádky. Tibor Kovács s Petrom Dovalovským nastúpili so svojim Mitsubishi Lancer Evo VI v triede 3 MSR, a Tomáš Polovka s Danielom Turcsányim obhajovali pozície svojho Seatu Ibiza v SRP.

„Tešili sme sa na štart a snažili sa nachystať všetko najlepšie, ako sme vedeli,“ opisuje priebeh súťaže zo svojho kokpitu Tibor Kovács. „Už v úvode prvého súťažného dňa sme si však všimli, že nemáme dostatočný výkon. Nemali sme tlak v turbe a nemohli sme pritlačiť. Rozhodli sme sa však pokračovať. Odjazdili sme celú prvú etapu, no v samotnom závere sme už počuli klepať motor. Nedokázali sme takto identifikovať čo je problém, ale došli sme do „úpečka“, aby sme mali zarátaný súťažný deň. Pred štartom do druhej etapy sme si všetko pripravili, aby sme jednoduchšiu opravu ráno stihli. Ukázalo sa však, že to bude niečo vážnejšie a preto sme museli rozhodnúť, že nebudeme riskovať ďalšie poškodenie motora. Zo súťaže sme odstúpili.“


Kovács s Dovalovským vyzbierali v prvom súťažnom dni aspoň body za štvrté miesto v triede, no za druhý deň budú mať nulu.

„Je nám to veľmi ľúto, lebo sme sa poctivo pripravovali. Tešili sme sa na domáce preteky, ale zdá sa, že doma nemáme šťastie. Pritom trate boli naozaj pekné a dobre sme si zajazdili. Teraz však musíme opraviť auto a urobiť všetko, aby sa nám to nestalo na nasledujúcich pretekoch v Hustopečiach.“


Druhá posádka tímu štartovala v Slovenskom Rally Pohári, ktorý mal o polovici kratšiu trať, než MSR. Ani Polovkovi s Turcsányim sa však „domáce starosti“ nevyhli.

„Veru, nebolo to ideálne. V zásade sme síce došli do cieľa, nerozbili auto a zobrali slušné body, no chceli sme viac,“ analyzuje s nadhľadom víkendový štart Spišiak. „Preteky ukázali naše slabiny. Najprv sme sa pasovali s novými brzdami, na ktoré si musím zvyknúť. Potom nás začal dobiehať repas motora, ktorý sme v zime neurobili. Motor už má niečo za sebou a cítiť to na výkone. Chýba mu kompresia, a azda aj dvadsať percent výkonu. Za takýchto okolností sme jednoducho nestačili na lepšie umiestnenie, než sme dosiahli,“ konštatuje zamyslený Tomáš Polovka.


Faktom však je, že aj napriek týmto problémom Seat Ibiza skončil v triede po obidva súťažné dni na druhom mieste a celkovo štvrtý v silne obsadenom SRP.

„Máme teda čo robiť. Do nasledujúcej súťaže je však našťastie dosť času. Inak boli preteky pekné. Snažili sme sa užiť si ich a zabaviť aj divákov. Premenlivé podmienky tiež trochu miešali poradím, ale aspoň to korenilo súťaž. My sme za daných okolností išli konzervatívne a vyťažili z toho, čo sme mohli. Ďakujeme všetkým členom tímu, Vladovi, partnerom a fanúšikom za podporu. Tešíme sa na zvyšok sezóny.“


Ľuboš Kašický


Partneri tímu