Morava-horor story
Do moravských Hustopečí cestoval popradský tím TATRY RACING plný pozitívnej energie a optimizmu. Nie vždy sa však všetko vydarí tak, ako by sme si to želali.
Tretí podnik Majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach znova využil pohostinnosť českého „majstráku“, keď sa jazdilo na mimoriadne náročných tratiach v okolí juhomoravských viníc. Popradský tím TATRY RACING nastúpil s posádkou Tibor Kovács a Peter Dovalovský, ktorá so svojim Mitsubishi Lancer Evo VI sľubne rozbehla sezónu MSR v triede 3. Na Moravu sa síce prihlásilo veľmi málo slovenských posádok, no v triede 3 nechýbali najväčší rivali Kovácsa v boji o titul, čo sľubovalo veľmi pekný súboj na trati.
Povesť juhomoravskej Pálavy však nesklamala ani tento rok. Celá súťaž sa jazdila priam v pekelných podmienkach rozpáleného leta a posádky nechávali na trati svoje odhodlané srdcia.
„Jednoduchý fukár vo vozidle nemohol stačiť ochladiť vzduch. Skôr nám len prášil,“ približoval ťažké podmienky v kokpite spolujazdec Peťo Dovalovský už po úvodnej sekcii, zatiaľ čo Tibor spolu s mechanikmi riešil technický problém. „Hneď na prvej rýchlostnej skúške sme trafili bunt slamy a navyše dostali defekt. Došli sme s ním do cieľa a potom menili koleso,“ pokračuje Peter.
Vzápätí však posádka dostala „odmenu“ v podobe penalizácie tridsať sekúnd (oficiálne za meškanie do „čakačky“) a „bylo zaděláno“. No, aby to nebolo málo, tak im na Kurdějově (RS2) pridali ďalších desať sekúnd za predčasný štart. Napriek tomuto „vydarenému“ vstupu do súťaže však popradská posádka figurovala na druhom mieste v triede, čo bol dôvod sústrediť sa na ďalší priebeh. V druhej sekcii dvojicu ešte vytrápila nefungujúca svetelná rampa, no chlapci všetko statočne ustáli a nocovali už s istými bodmi za druhé miesto v triede, za prvý súťažný deň.
V sobotu však druhá etapa nebola o nič zmierlivejšia.
„Znova sa nás chytili problémy už na prvej rýchlostnej skúške. Strihlo nám obidva zadné poloosi a v snahe zachrániť body sme to riskli a došli s tým celú prvú sekciu,“ vysvetľuje priebeh druhého súťažného dňa Tibor Kovács. „Za tridsaťminútový servis sme to stihli opraviť a boli sme odhodlaní bojovať ďalej. Po naštartovaní v časovej kontrole sme sa však nemohli pohnúť a museli sme zo súťaže odstúpiť. Odišiel predný medzinápravový diferenciál,“ pokračuje v rozprávaní Morava-horor story Tibor. „Tak, ako sme sa na súťaž tešili, tak sme si ju vôbec neužili. Sme strašne unavení. Teraz nás zasa čaká veľa práce na aute, no nechceme sa vzdať a budeme bojovať až do konca sezóny,“ neskrýva odhodlanie hrdého bojovníka spod Tatier, Tibor Kovács.
„Rely je tvrdý a nekompromisný šport,“ prikyvuje chápavo hlavou šéf tímu Vlado Chovan. „Niekedy si hore a niekedy dolu. Treba však vydržať a ísť ďalej. Nám sa teraz nedarilo, no stále máme pekne rozbehnutú sezónu v boji o triedu 3, takže našich fanúšikov a partnerov nechceme sklamať. Najbližšie nás čaká niekoľko týždňov prestávky, aby sme opravili techniku a nabrali sily do zvyšku sezóny. Prosím, držte nám palce!,“ uzatvára moravský víkend šéf tímu TATRY RACING.
Ľuboš Kašický